dimecres, 3 de novembre del 2010

La música i la publicitat ( Entrada d'alumne)

La música al segle XX  té importància com a mitjà de comunicació. Aquesta està present en el món publicitari, i es valora sobretot en funció de la seva efectivitat. I la capacitat d´atracció del públic cap al producte anunciat.
Però per altra banda, la publicitat té un gran component de creació artística. Durant la primera meitat del segle XX, publicitat radiofònica i periodística, els anuncis de la ràdio tenien una gran quantitat de text que explicava les qualitats del producte. Però avagades aquestes qualitats eren expressades mitjançant una cançó, i cada producte tenia la seva cançó quel definia i els distingia dels demés.

Aviat els preus de la publicitat es disparen i els anuncis passen a ser molt més curts. És en aquest curt espai de temps la música ha de demostrar si és efectiva i atrau l’espectador. Als anys 60 i 70 sorgeixen campanyes publicitàries en què no es veu directament el producte anunciat, sinó que aquest s’associa amb un símbol visual o textual.
Actualment, la cançó o la música que acompanya un producte no acostuma a fer referència a les qualitats d’aquest, sinó que situa l’espectador en l’ambient on es creu que el producte pot desenvolupar-se millor. Són campanyes dirigides al camp emocional de l’espectador, i la música és un dels seus punts. L’anunci publicitari pot durar 20, 15 o 10 segons, i en aquest espai de temps la música triada ha de tenir un inici, un desenvolupament i un final.

Les músiques que acostumen a utilitzar-se poden ser:

·         Èxits coneguts, cançons o melodies que s’adiguin amb les imatges utilitzades per promocionar el producte. L’avantatge d’aquestes músiques és que el públic les reconeix ràpidament.

·         Música culta. La música anomenada «clàssica» dóna categoria a un producte, ja que indirectament se l’associa amb cultura, perdurabilitat... Molts anuncis de cotxes, bancs, perfums i colònies van lligats a aquest tipus de música.

·         Músiques de nova creació (jingle). En aquest cas solen ser melodies no gaire innovadores, fàcilment relacionables amb els estils musicals del moment.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A continuació teniu 6 enllaços d´anuncis. Sabries identificar cada anunci amb el tipus de música quel caracteritza?
Joan Gonzalez Palliser, 1r Batxillerat.

10 comentaris:

  1. Dins del món de la música i la publicitat trobem tres tipus de recursos musicals que s'utilitzen per atreure a l'espectador.

    > Amb la música d'èxits coneguts he proposat l'exemple de l'anunci de M. Madrileña, que té com a tema "Eye of the tiger" de la pel·lícula Rocky Balboa. A partir d'aquest tema l'anunci ens vol transmetre la seguretat, la força i donar-nos la confiança del producte.

    > La música clàssica també és un dels recursos explotats dins la publicitat i com a exemple he destacat l'anunci de Levi´s que té com a fil conductor el tema "Sarabander" de Hendel. Un tema que ens transmet un concepte de no limitació d´atravesar el món a partir del producte que ens volen fer comprar.

    > La música de nova creació en els anuncis moltes vegades passa desapercebuda per l'espectador, encara que hi ha alguns anuncies que si són molt coneguts per la seva melodia o cançó. Un exemple d'aquest tipus d'anunci és el famós Colacao amb en tema "Yo soy aquel negrito..." que utilitza la cançó per donar a conèixer les propietats del producte anunciat.

    Esper que a partir d'ara quan mireu la televisió no vos mireu els anuncis com si res, sinó que vos poseu a pensar com és el tipus de música amb la que ens volen atreure cap al producte.

    Joan González Pallires 1r Bat

    ResponElimina
  2. Hola som na Maria de la Fuente des Quadrado.
    He trobat aquest anunci de cotxe que va acompanyat de música clàsssica. Seria un anunci de música culta, ja que la música triada dona una certa categoria al producte anunciat.
    http://www.youtube.com/watch?v=ZB7MFM0HDWg&feature=related

    ResponElimina
  3. Maria un anunci molt original, diferent dels anuncis típcs. En aquest anunci podem veure que sense cap paraula es pot transmetre tota la qualitat del producte (en aquest cas el cotxe). La música és culta, encara que també podem classificat-la com a música de nova creació, ja que va ser creada expressament per a l´anunci.
    Gràcies per aportar un comentari.

    Joan González 1r Batx.

    ResponElimina
  4. L'anunci es realment original, i molt diferent que altres anuncis això es totalment cert el que deis, però a jo em semble molt mes de la música de nova creació que no de la música culta. Perquè em sembla que hi ha més expresió que en la música culta,durant la cançó es determina en cada segon el moviment de la corda,(amb això que vull dir) que cada moviment que fan amb les cordes per poder arribar a construir el cotxe la música està molt exaplificada, que en cada segon hi ha una música adecuada amb el moviment.
    La veritat he vist moltisimes vegades aquest aninci hi mai m'havia aturat a pensar això, si es música culta o música de nova creació,que si els moviments eren molt precisos o no i que tot estes relacionat amb la música en moviment.
    Bé en realitat que mai penses coses així quan veus un anunci.
    No se si ho he explicat prou bé però m´ha agradat aporta el meu punt de vista.

    Silvia Bosch Seguí 1r Batxillerat Josep Maria Quadrado

    ResponElimina
  5. Hola, soc na Marina Bosch de primer de Batxiller, de l' institut Quadrado.
    M'ha agradat aquesta publicació d’en Joan sobre els diferents tipus de música en la publicitat. L'anunci de na Maria és entretingut i divertit, ja que van elaborant les diferents parts del cotxe segons el ritme que fa la música. Penso que això de que sigui sense lletra és el que fa que ens fixem més amb la música i una bona forma d'anunciar un producte perquè així la gent es fixa en la imatge que és el que realment interessa. Aquesta música jo la classificaria com a nova creació.
    He trobat aquest anunci de un perfum de Dolce & Gabanna. Les imatges amb aquesta aigua tan blava fan ganes de comprar el producte. La cançó és de Cesare Andrea Bixio i es diu “Parlami d’Amore Mariù”, una música realment amorosa i sentimental com es pot veure en l’anunci.
    http://www.youtube.com/watch?v=qafeNFBtMu0

    ResponElimina
  6. Hola, soc n’Esperança Moll Román de l’ institut Josep Maria Quadrado. M’ha semblat força interessant l’aportació que ha fet en Joan i els diferents comentaris amb exemples de na Maria, na Silvia i na Marina.
    A jo m’agradaria comentar el famós anunci d'Estrella Damm , que aquest any s’ha rodat a Menorca. Com cada any, apareixen multituds d’anuncis amb cançons conegudes i aferradisses, sent aquesta una manera de publicitat que s’utilitza de boca en boca (“la música de l’anunci d’Estrella Damm”, “M’agrada molt la música de tal..”), fins al punt de que la cançó es fa famosa arreu del món. El més curiós es que les cançons que utilitza Estrella Damm per els seus anuncis publicitaris no les coneixia gairebé ningú i de moment les dues que ha utilitzat han acabant sent cançons d’estiu. La cançó utilitzada per l’anunci d’aquest estiu és d’un grup de Melbourne (Australia), anomenat “ The Triangles” i és una cançó que forma part del disc “Magic Johnson” tret l’any 2005. Això ens demostra que la música és un llenguatge internacional, i si es aferradissa pot recorre el món, tot i que molta gent no entén res del que diu la cançó.
    Si voleu escoltar més cançons d’aquest grup aquí teniu el seu Myspace: http://www.myspace.com/trianglesband, on també hi surt l’anunci.

    ResponElimina
  7. M’ha agradat molt l’aportació que ha fet en Joan i també els comentaris de na Maria, na Marina i n’Esperança. La música ajuda molt en el món de la publicitat, com es pot veure en les cançons que han mencionat en els altres comentaris. L’anunci que ens ha mostrat na Maria em sembla molt original i també l’anunci que ens mostra na Marina ja que la música i les imatges unides fan ganes de comprar el producte.
    Aquí teniu un anunci de perfum on la música i les imatges van amb el ritme de la música. Es una canço que surt a l’anunci del perfum Ricci Ricci. La cançó va ser composta expressament x a l’anunci.

    http://www.youtube.com/watch?v=GYHkfTdhzz4&feature=related

    Andrea Pons Martínez

    ResponElimina
  8. M'ha agradat molt veure i escoltar aquests anuncis publicitaris, ja que estic d'acord amb el que han dit els meus companys i companyes. Respecte l'anunci que ens ha ensenyat na Maria m'ha semblat molt original, ja que amb una tan senzilla música, l'anunci ens aporta molt de sí. Jo us vull proposar un anunci un poc més "infantil". La cançó "If you wanna be happy" de Jimmy Soul, realitzada el 1963. Actualment la canten un coral de nens i nenes, ja que es celebren els més de 50 anys de la famosa cançó. És un anunci, en el qual la música li dóna molt de joc i la lletra, que s'ha convertit al llarg dels anys amb un clàssic d'aquest producte, com es "Leche, cacao,avellanas,azucar...Nocillaaa". Aquí us deixo la versió original de la cançó, encara que per els que no tinguin present la versió amb l'anunci actual, us la recoman-ho. Igual que us dic que mentre mireu l'anunci agafeu la nocilla, no us en podreu resistir.
    http://www.youtube.com/watch?v=ZlYcmd6YHQA

    Júlia Marquès Fargas 1r Batxiller, IES Josep Maria Quadrado

    ResponElimina
  9. M'ha agredat bastant l'aportacio de'n Joan Gonzales, i també m'ha agredat els comentaris partinents de na maria, na silvia, na marina, na silvia, esperança i andrea. Estic molt d'acord amb ells, perque jo crec que la musica es funamental amb l'anunci, si el creador de l'anunci tria una canço que quedi be i concordi amb el que es vol oferir, ha fet un gran pas, per la venta d'aquell producte...
    Vus deix amb l'anunci del Renault Megan GT, en el qual la musica me pareix acertadissima en aquest anunci, com es pot veure, la canço esta inventada, però es enganxadisa i queda molt be.

    http://www.youtube.com/watch?v=nSl0KKvv8rs&feature=related

    Joan Franco Segui 1r Batxiller, IES Josep Maria Quadrado.

    ResponElimina
  10. Estimats companys/es.
    Després de veure les magnífiques aportacións que heu realitzat a partir de la relació música-publicitat vos deix-ho un enllaç. En aquest pot llegir-se un article anomenat "Comunicación y sociedad" escrit per Manuel Palencia-Lefler Ors, profesor de música i publicitat de l´Universitat de Navarra. Dins d´aquest article hi ha un punt que s´anomena "tipología de música publicitaria" que explica els diferents tipus de música que hi ha en el món publicitari (aprofundint molt més dins del que jo vaig comentar), i donant a conèixer les seguets formes:

    > Jingle-Marca
    > Jingle-AdSong
    > Logo musical /Sintonía corporativa
    > Música incidental
    > Versión Cover
    > Versión libre
    > Fono
    > Librería-Archivo

    Esper que gaudiu de l´article, i d´aquesta manera poder relacionar la música en l´hambit tan quotidià com és veure anuncis de televisió.

    http://www.unav.es/fcom/comunicacionysociedad/es/articulo.php?art_id=318#C03

    Joan González Palliser 1r Batx. A

    ResponElimina