dimecres, 8 de setembre del 2010

ANÀLISI II. TEMA 1. LES VEUS I ELS INSTRUMENTS DE LA MÚSICA

Veus i veus, us deixem alguns audios de reconeixement de veus masculines i femenines ja treballats a classe.

 Veus femenines

Vues masculines 
Afegim l'audició de contratenor què també entra per l'exàmen i subtitueix una de les que ho havia.
Stabat mater. Pergolesi

Aqui podeu trobar alguns enllaços de videos per a les audicions del timbres vocals d'homes i dones.
DONES
Sopranos 

Mezzosopranos 
Contraltos

HOMES

Tenors
Baritons
Baixos




6 comentaris:

  1. Hola! Sóc na Montse, alumna de 2n de Batxillerat musical de Mallorca i he entrat per recomanació de'n Xavier.
    Bé, he comentat en aquest apartat especialment per que m'interesa molt ja que estic estudiant cant clàssic. Hi han uns grans exemples a cada tipus de veu i m'agradaria aportar un altre exemple: en Philippe Jaroussky (contratenor) interpretant "Lascia ch'io pianga"

    http://www.youtube.com/watch?v=TpZ5MskYq7A&feature=fvst
    Salutacions i esper que vos agradi! =)

    ResponElimina
  2. hola Montse,
    he escoltat el "yo tuve" de Jaroussky (contratenor) i me pareix sensacional. A més està molt bé anar escoltant obres que s´han de preparar i analitzar per a selectivitat, i aquesta podria tenir moltes possibilitats ... Bé jo doncs crec que aquest/a contratenor té una veu formidable, molt ben apoiada i sobre tot d´una expressió que posa els pels de punta.
    Per cert, escoltant aquesta ària, algú sabria esbrinar la forma?
    Només un comentari graciós: no trobau que vestit així fins i tot pareix un contratenor?
    Bé, que rigui qui vulguiiiiiiiiiii!!!

    ResponElimina
  3. Jo soc en Josep Marquès, faig primer de batxillerat d’arts escèniques a n’és Quadrado.
    A jo personalment m’agrada molt sa veu de Baríton, els exemples donats, crec que estan bé. Tot i així, em permetré es luxe d’ampliar ets exemples amb una figura menorquina reconeguda internacionalment i aquí jo tenc especial admiració i efecte, el senyor Joan Pons.

    En aquest cas, canta l’ària “ Si Puó” de mestre Leoncavallo de l’òpera Pagliacci.
    Si teniu el programa Spotify, el senyor Joan Pons té un CD amb un recull de unes quantes àries i sa versió de “Si Puó” d’aquest CD és molt millor que s’enllaç de youtube.
    http://www.youtube.com/watch?v=NUUX4RptVsU
    Estic segur que vos agradarà .
    Per cert, si vos agrada s’òpera, hi ha un programa de ràdio que es diu Històries de l’Òpera, presentat per Marcel Gorgori i Roger Alier, dos experts de l’òpera! ( el podreu escoltar online posant Històries de l’òpera al google)

    ResponElimina
  4. Hola a tothom, jo soc en Cristian Palmer i faig 1r de batxillerat musical al IES Berenguer d'Anoia.
    Sincerament, no tenc ni idea de tot el que es dóna aquí. Però com ja li vaig comentar a en Xavier, el meu professor d'anàlisi, estic molt motivat per adquirir tota mena de coneixements d'aquest món, ja que la música és lo que color a la meva vida i sé apreciar tots els estils.

    ResponElimina
  5. Genia Cristian, sort de tenir alumnes com tu! Amb aquesta assignatura podem gaudir molt de la música aprenenent a valorar-la més a fons. Un saludo des de Menorca.

    ResponElimina
  6. Hola a tots i a totes, em dic jaume i soc alumne den xavier.
    El que vull dir es que mapassiona la musica i magraden casi tots els estils musicals sobretot la musica moderna com la electronica.
    Ara estic fent un curs de produccio i es bastant interesant, pels que li agrada aquesta musica lis recoman que el fasin.
    E elegit analisis musical perque trob que com a music e de aprendre molissimes coses i sebre explicar i analitzar una partitura sencera cosa que ara no ho se fer.
    Esper que aquest curs em vagi be i que pugui aprendre moltes de coses sobre la musica
    Aqui els deix-ho el meu blog per si el voleu visitar:
    http://gela-redwhite.blogspot.com/

    ResponElimina